Åbent hus/curlingens dag

Formål: Hvert år afholder klubberne i Dansk Curling Forbund et landsdækkende Åbent Hus-arrangement i forbindelse med fejring af Curlingens Dag. Her kan medlemmer, sammen med familie og venner, prøve at sætte en sten og feje som en rigtig curling-spiller. Dette ‘marketingsværktøj’ vil sikre, at første kontakt eller første indtryk til din klub er positivt. Personlig kontakt er et stærkt rekrutteringsværktøj sørg derfor for, at du har dine hyggeligste mennesker foran 🙂 Få derudover dit Curling kick-off program på plads og klar til brug. På den både har du noget at invitere medlemmer ind til efter din curling begivenhed.

Format: Klubbernes dygtige instruktører guider medlemmerne igennem alle spillets tekniske og taktiske dele, således at medlemmerne får en fornemmelse af, hvad det vil sige at spille curling.  Hvis din klub har brug for inspiration til dagen, så ligger alle aktivitetsvejledninger på curling.dk under klubber.

Velkomstfolder: Giv hver nyankomne skriftlige detaljer om, hvordan din klub fungerer. Folderen kan indeholde kontakt oplysninger, information om curling kick-off, sociale aktiviteter, jeres Facebook-side, lån af udstyr, køb af udstyr og andre tjenester der tilbydes af din klub.

Best practice: Når potentielle medlemmer ankommer til din begivenhed, er de muligvis ikke fortrolige med din klub og de kan have begrænset viden om selve spillet. For at mindske enhver angst og gør det nemt for nye mennesker at deltage, så er det vigtigt at I gør alt for at give en venlig og informativ velkomst. Husk din curling begivenhed er et marketingværktøj.

Orienteringssessioner og ture: Tag dig god tid til at tale med nybegyndere om din klub. Afslut forklaringen med en rundvisning i anlægget. Vis dem så meget af klubben som muligt inklusive skabe, is området og endda kølerummet.

Registrering: Få vigtige informationer om alle, der deltager i din begivenhed. Oplysningerne skal omfatte navn, e-mail, telefonnumre og andre oplysninger, du kan bruge til at få dem til at føle sig velkomne i din klub. Sørg for, at din fortrolighedspolitik er tydelig på registreringsformularen.

Opfølgning: Husk det opfølgende arbejde. I kan komme langt med en besked eller en opringning for at fortælle folk, at du ikke har glemt dem. Her kan du invitere dem til at deltage i dit Curling kick-off program. At få nye kunder ind i bygningen er kun det første skridt!

Økonomi/ressourcer: DCuF står for at udforme plakater og flyvers til klubberne samt at promovere curlingens dag på diverse sociale medier. Det er derudover klubbernes ansvar, at få hængt plakaterne op og uddelt flyvers på relevante steder. Derudover har erfaring vist, at det er vigtigt også at reklamere for curlingens dag på klubbernes egne sociale medier. Det kan endvidere være en god ide at lave annoncer gennem Facebook, for at nå ud til flere borgere. Hvis jeres klub har brug for hjælp til at promovere curlingens dag gennem sociale medier, så er I velkomne til at ringe til Morten, der er vores kommunikationsmedarbejder eller Mia der er Udviklingskonsulent, så hjælper vi jer på vej 🙂

Aktivitetsvejledning
Flyer 1
Flyer 2
Opgaveoversigt
Kommunikationsplan
Registrering

Share