Curling kick-off

Formål: Når medlemmet har været til f.eks. curlingens dag og har fundet interesse i curling stater en ny fase, hvor det potentielle medlem får en ordentlig introduktion til curling. Det er bl.a. her medlemmet deltager i curling kick-off forløbet eller et andet begynderforløb. Det er også her medlemmet introduceres til curlingsporten og klubbens muligheder. Derudover vurderer medlemmet også om oplevelsen af klubben modsvarer de forventninger vedkommende har. Formålet med træningskonceptet er at introducere nye interesserede til sporten på en struktureret og varieret måde. Træningen indeholder lige dele seriøsitet og leg og der bliver taget hånd om de enkelte spilleres udvikling – uge for uge. Konceptet skal øge chancen for at nye spillere bliver et aktivt medlem i klubben idet der bliver taget hånd om dem fra starten.

Format: Træningsforløbet er målrettet voksne begyndere og indeholder 12 ugers varieret, udfordrende og sjove træninger. Træningsmanualen ligger på hjemmesiden curling.dk under bredde. Træningsmanualen kommer rundt om alle sportens facetter – både de tekniske, taktiske og fysiske elementer – og bygger træningen op så der både er plads til seriøsitet, hygge og leg på isen. Programmet er som udgangspunkt på 12 uger, men klubberne er velkomne til at ændre i konceptet, så det passer til dem. Konceptet kan med fordel komme efter et åbent hus-arrangement, hvor medlemmerne er kommet ned i klubben. Her kan det være en god ide at have et hold/koncept, som de nye spillere kan deltage på.

Økonomi/ressourcer: DCuF har udformet konceptet, som er nemt at gå til og ganske gratis 🙂 Klubberne skal sørge for at have trænere til rådighed, som kan guide deltagerne igennem forløbet samt have istid til deltagerne. Derudover er det også vigtigt at trænerne, samt de andre klubmedlemmer får introduceret klubben og fællesskabet til de nyankomne. Det kan være gennem sociale arrangementer eller en sodavand efter træning.

Her kan du downloade undervisningsplanen til Curling Kick-Off forløbet, feedbackarket og opvarmningsøvelser :

Share